Vallcalent 65 - 25006 Lleida

722 255 631

Presentació de “Les nenes d’Elna” amb Marc Solanes Calderón

El periodista Marc Solanes Calderón parlarà sobre el passat i la història perduda de la seva besàvia, reflectida al llibre “Les nenes d’Elna” (pol·len edicions), finalista del V Premi de Periodisme Literari de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Les nenes d’Elna” és una història de supervivència i de valentia, relatada amb l’emoció d’un besnet i amb el rigor d’un periodista. Marc Solanes Calderón narra la vida de la seva besàvia, María Ferrer Ferrer, mare, modista de barrets i militant durant la Guerra Civil. Diuen d’ella que va néixer sota una col perquè les seves filles, Teresa, Pilar, Luisa i Núria, no en sabien res. El pas de María i les nenes per la Maternitat d’Elna, a l’exili, va despertar moltes preguntes; també la seva misteriosa mort, a Saragossa, el 1940. Una obra de periodisme literari que s’endinsa en una família marcada per un tabú.

Marc Solanes Calderón (Cerdanyola del Vallès, 25 de desembre de 1993) és graduat en Periodisme per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), Postgrau en Periodisme Literari (UAB) i Postgrau en International Affairs and Diplomacy (UNITAR) per l’institut de les Nacions Unides. Ha treballat a la redacció del Periòdic d’Andorra i ha col·laborat amb EFE Catalunya, El Nacional i Expansión. També ha estat professor associat del Màster en Direcció de Comunicació a ESIC Business School i a ISDE. Actualment, col·labora amb El País, La Vanguardia, la revista Història i Vida i coordina la revista de medi ambient Sostenible.cat. També és professor a la Universitat Oberta de Catalunya (UOC). Ha dirigit el documental “Els Orrit”, nominat a la secció Latitud del DocsBarcelona 2023 i candidat als XVI Premis Gaudí 2024.

DATA

Divendres 13 febr. 2026

HORA

7:00 pm

Localització

La Fatal
c/Vallcalent, 65. 25006, Lleida

Tipus

Organitzador

La Fatal
Codi QR