Vallcalent 65 - 25006 Lleida

722 255 631

Presentació del poemari “Estuari de focs” amb Jaume Pont

El poeta Jaume Pont presenta el seu recull de poemes “Estuari de focs (Eros i Tànatos 1976-2020)” primer títol de la nova col·lecció ‘Crisàlide’ de poesia d’edicions Salòria.

El poemari “Estuari de focs (Eros i Tànatos 1976-2020)” de Jaume Pont ha estat l’escollit per iniciar la col·lecció, per ser considerat l’autor una de les veus més coherents i suggestives de la poesia catalana contemporània. Pel que fa a l’obra, es tracta d’una selecció de poemes, escrits i publicats al llarg de deu llibres entre 1976 i 2020, que recullen la tensió que sotmet l’exaltació de l’amor a la pulsió de la mort, i a la inversa. A mesura que el lector se submergeix en “Estuari de focs, “la llum onírica de les seves imatges ens connecta amb la part no visible del món”.

Jaume Pont Ibáñez (Lleida, 1947) és un poeta i crític literari català. Llicenciat en Filosofia i lletres, ha estat catedràtic de Literatura espanyola moderna i contemporània de la Universitat de Lleida. És fundador de la revista Quaderns de Ponent i membre de l’AELC, de l’Associació Internacional d’Hispanistes i del PEN Català. Ha col·laborat amb múltiples publicacions i mitjans de comunicació. El 1982 va rebre el Premi Vicent Andrés Estellés de poesia; el 1991 i el 1997 el Premi Crítica Serra d’Or de poesia per Raó d’atzar i per Vol de cendres respectivament; el 2000, va rebre el Premi de la Crítica de poesia catalana per Llibre de la frontera; el 2006, va obtenir el Premi Carles Riba per Enlloc

DATA

Divendres 14 nov. 2025

HORA

7:00 pm

Localització

La Fatal
c/Vallcalent, 65. 25006, Lleida

Organitzador

La Fatal
Codi QR